úterý 4. března 2014

Hellblazer: Popel a prach

     Hellblazer: Popel a prach je poslední knížkou z runu Briana Azzarela (100 nábojů, Joker) a s ní se uzavírá i určitá etapa v životě Johna Constantina, ve které putoval po Spojených státech. Samotný příběh je tentokrát velmi prostý – v jednom sado-maso salonu objeví policisté tělo spálené na škvarek. Tělo, o kterém všichni svědci tvrdí, že patří Johnu Constantinovi. Do vyšetřování se dává agent Turro, kterého můžete znát z předchozích dílů. V druhé dějové lince pak sledujeme dialogy hlavního záporáka s místním farářem.






    A to je k ději všechno. Ono se toho upřímně v tomhle komiksu příliš neděje, ale Azzarello velmi dobře buduje atmosféru tajmena, což jen podtrhuje temná a "stínová" kresba. Zajímavé je i prostředí sado-maso salonu, kde Turro vede vyšetřování, ale na druhou stranu tu kromě bičování žádné šokující scény nenajdete. Scénárista ho využívá hlavně k tomu, aby mohl Turro vyslýchat všemožné perverzáky.




    Vzhledem k tomu, že jde o poslední Azzarelův díl, dozvíte se konečně odpovědi na spoustu otázek nastolených už v první knize Těžký časy – proč spáchal Klikař sebevraždu, a hlavně, kdo je ten hlavní záporák, kterej dostal Johna do vězení? A před čtením je opravdu dobré si připomenout předchozí díly, protože když jsem totiž komiks dočetl, říkal jsem si jen „Co to sakra mělo bejt?“.  Poté co jsem si osvěžil paměť a na posezení sjel všechny předchozí díly, spousta věcí najednou začala dávat smysl. Na druhou stranu… od velkého finále jsem čekal něco víc, není tu žádný překvapivý zvrat a není tu nic co vám vyrazí dech. Působí to jako konec kteréhokoli dobrodružství, jen s tím rozdílem že se tu odkazuje na minulé díly a záporák je pěknej mešuge. Ale dost dobře je možné, že mi některé věci nedošly, což se mi bohužel u Azzarella občas stává. Komiks se například snaží o jakousi paraelu mezi hlavním záporákem a Batmanem, u které jsem vůbec nepochopil proč tam je a co jí chce autor říct (pokud to víte, budu rád, když mi to v komentu řeknete).


   Popel a prach je zvláštní komiks a předchozím dílům ostudu rozhodně nedělá. Staví hodně na atmosféře, ale nějaké velkolepé a šokující finále, které bych od posledního dílu čekal, se nakonec nekoná.

3/5

(Jedná se o přepis recenze z pořadu Komiksové bubliny)

Žádné komentáře:

Okomentovat