úterý 7. října 2014

Report z Nottingham Comic Convention 2014

by Ondřej "Lenny" Král

Jak možná víte, na půl roku jsem prchnul studovat do Anglie. A jako správný komiksový fanda si samozřejmě nemůžu nechat ujít jedno – comiksové cony. Během pobytu plánuju navštívit 2-4 akce a z každé bych rád napsal alespoň krátký report. A tady je první - můj popis Nottingham Comic Convention 2014.

1625469_10203188585411679_5298321437850052669_n


Nottingham (cca 300 000 obyvatel) je město známé hlavně díky Robinu Hoodovi. Kromě jeho sochy, hradu a dalších památek tu můžete najít hned 3 comics shopy a jednou ročně se tu koná Comic Con. I když jsem od něj nečekal žádný zázrak, byl jsem ve výsledku spíš zklamaný. Ale popořadě.

Na rozdíl od většiny britských conů trval NCC jen jeden den, a to od 10:00 do 18:00 a vlezné přišlo na nějakých 8 liber (cca 280 Kč). Akce se konala v místním výstavním centru, což byly vzhledem k její velikosti velké prostory – díky tomu se návštěvníci netlačili a nikde se nestály fronty. Za tohle velké plus. Na místo jsem dorazil s asi dvacetiminutovým předstihem a byl jsem poslán do fronty (tou frontou myslím asi 10 lidí). Kolem pobíhali organizátoři v cosplayích (Batman, Jack Sparrow, Stormtroopeři), bavily čekající a čas příjemně ubíhal. Po vstupu jsem dostal plánek a vyrazil na prohlídku.
1621722_10203188586651710_5730018628290728317_n
Gallery - jeden z prostorů conu
Samotná akce byla rozplizlá do čtyř částí výstavního centra – ve třech byli vystavovatelé, jednu pak tvořilo provizorní podium, kde se konaly panely s hosty a hrála tu kapela. První část se jmenovala Gallery a nic moc zajímavého se v ní nekonalo. Za dvě libry jste se mohli vyfotit na vozítku ze Star Wars, koupit si předražené občerstvení nebo lístek do tomboly. Výtěžek šel na charitu a všechny ceny darovali vystavovatelé/návštěvníci – tvořila je tak sbírka roztodivných předmětů jako figurky, plakáty, komiksy až po originály komiksových stránek nebo obrazy. Pokud jste fandové starých videoher, u jednoho stánku jste si mohli koupit cartridge do Segy nebo Nintenda a u vedlejšího prodejce nakoupit Pokémony (figurky, plyšáky a další) přímo z Japonska. Zbylé dva sály se tematicky nijak nelišily, a proto je popíšu jako celek.

staré videohry
Staré videohry
Co od Comic Conu čekáte? Já dvě věci – setkání s hosty a nákup zlevněných komiksů. Bohužel se mi moc nedostalo ani jednoho. Většinu vystavovatelů totiž tvořili nezávislí prodejci. Jde o lidi co si samovydali první číslo nějakého komiksu a chtějí vám ho prodat, nejrůznější (nejen komiksové) kreslíře či výrobce geekovských serepetiček (magnetky, nášivky a podobně) až po něco připomínající furrýky. Co se hostů týče, tady jsem věděl do čeho jdu - seznam byl zveřejněn předem na netu. Ze 14 hostů jsem znal dva (z toho Garyho Erskina jen z doslechu) a tak mi tu jako jediná celebrita zůstal kreslíř John McCrea (Hitman). Protože jsem většinu conu neměl co dělat, strávil jsem s ním nějakým čas a něco málo popovídal (příští rok chystá dva projekty – jeden u DC, jeden u Image a teoreticky by mohl na něčem začít dělat s Aaronem). Nechal jsem si podepsat book Hitmana, na kresbu bohužel nebyly prachy – John byl dražší, než jsem čekal (hlava postavy za 30 liber, postava za 50). Zvlášť Dredda ale kreslí parádně.
1462860_10203188595371928_6674817150895945598_n
Za 50 liber jste si mohli nechat nakreslit třeba takového Dredda
Co se nákupu komiksů týče, tak slabota. Na celém conu byly pořádně jen 3 (slovy TŘI) stánky s normálními (= ne nezávislými) komiksy. A bohužel žádná sláva. Pokud člověk nesbírá sešity, tak vyloženě průser. První byl Forbidden Planet, největší britskej komiksovej řetězec. Kdo by čekal obrovský výběr, byl by zklamán. V bednách jste si za libru mohli koupit packy nějakých dvou sešitů, ve velkým se tu prodávaly hýbací obálky z DC Futures End a Death of Wolverine a na akci bylo pár booků (Saga #1, WD #1, Loki #1 atp.). Toť vše. Pokud jste chtěli víc, byli jste posláni do pr….odejny. Druhej stánek byl jedinej, kde byly k nalezení i starší sešitovky a booky, bohužel jich bylo docela málo, nebyly nijak extra zlevněné a ani stav nebyl nic moc. Třetí byl nejlepší – mohli jste se přehrabovat ve spoustě beden s nedávno vydanými komiksy, které byly na akci za 50p/kus. Většinou tu byly první čísla věcí z All New Marvel Now!, ale dalo se vyštrachat třeba téměř kompletní Zero od Kota. K dispozici bylo i pár booků, ale žádná sláva. A protože náhoda je blbec, prodávalo se tu jediný OHC na celým conu, a zrovna to byl vyprodanej Spider-Man & Human Torch, kterýho jsem sháněl =).
Stánek FP
Stánek FP
No… a to je tak nějak vše. Hosté postupně chodili po trojicích na hodinové panely, kde se jich moderátor/diváci mohli ptát na co chtěli a akci zakončila už zmíněná tombola. Docela mě potěšily cosplaye, které byly docela amatérské, což byla to příjemná změna, po všech těch profi-kostýmech z českých conů. Nejspíš to bylo tím, že tu nebyla žádná soutěž kostýmů.

Toť z NCC vše. Pokud máte nějaké dotazy, tak sem s nimi. Pokud se zadaří, další na řadě by měl být Londýn a MCM Expo.

Žádné komentáře:

Okomentovat